Wyszukiwarka
Menu główne
Menu lewe
Przegląd prasy pedagogicznej
CZERWIEC 2025
- Będą diagnozować dzieci przy użyciu specjalnego narzędzia AI / Karolina Duszczyk // Portal Samorządowy. – 2025, 28 maja. „Urządzenie wspierane przez AI pomoże logopedom określić, które przed-szkolaki i dlaczego potrzebują terapii mowy. Ułatwi diagnozę, pozwoli dać wskazówki rodzicom i umożliwi zdalne konsultacje pomiędzy specjalistami: logopedami, ortodontami lub fizjoterapeutami.”
- Prawa nauczyciela w sytuacji konfliktu z rodzicami / Anna Konarzewska. // Polonistyka. – 2025, nr 73 (maj-czerwiec). „Relacja pomiędzy rodzicami a nauczycielami to jeden z filarów efektywnego systemu edukacji. Współpraca obu stron jest kluczowa dla harmonijnego rozwoju ucznia, który znajduje się w centrum tego partnerstwa. Jednak w praktyce zdarzają się sytuacje konfliktowe wynikające z różnicy oczekiwań, braku zrozumienia, komunikacji lub złożonych napięć emocjonalnych. Takie konflikty, choć trudne, mogą być okazją do wypracowania lepszych metod współpracy, o ile odpowiednio się nimi zarządzi.”
- Samotność w tłumie. Dlaczego czujemy się coraz bardziej samotni? / Marita Woźny. // Charaktery. – 2025, nr 3. „Żyjemy w świecie, w którym niezależność, ambicja, sukces są mocno gloryfikowane. Z jednej strony daje nam to poczucie wolności i wielu możliwości, z drugiej – dążenie do „więcej, lepiej” może prowadzić do poczucia osamotnienia. Paradoks polega na tym, że w epoce nieograniczonych możliwości i kontaktów społecznych doświadczamy coraz częściej izolacji, samotności, wyobcowania.”
- Sprawczość w profilu absolwenta / Jan Fazlagić. – Dyrektor Szkoły. – 2025, nr 5. „Zdolność do podejmowania świadomych działań, wpływania na rzeczywistość i kształtowania własnej przyszłości to sprawczość. Nieodpowiednio rozumiana może prowadzić do egoizmu i zachowań nieetycznych zamiast budować aktywnych i świadomych obywateli. Czy sprawczość to klucz do sukcesu w edukacji, czy tylko modne hasło reformatorów?”
- Zmiany w pracach domowych obniżają jakość nauczania. Odebrano nam jedno z narzędzi / Danuta Kozakiewicz ; rozm. Katarzyna Piotrowiak. // Głos Nauczycielski. – 2025, 12 maja. „(…) Nie mogę znaleźć nauczyciela, który powiedziałby, że zakaz oceniania oraz zakaz zadawania części prac domowych w klasach I-III w czymkolwiek mu pomogły lub poprawiły w znaczący sposób jego pracę z dziećmi. (…)”
Data dostępu: 2.06.2025
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-06-02 09:11:10)
Liczba odwiedzin: 1004
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-06-02 09:11:10)
Liczba odwiedzin: 1004