Wyszukiwarka
Menu główne
Menu lewe
Przegląd prasy pedagogicznej
MAJ 2025
- Chcemy iść z duchem czasu i tworzyć wspólnotę różnych ludzi / Maria Stachowicz-Polak ; rozm. Katarzyna Piotrowiak. // Głos Nauczycielski. – 2022, nr 16-17. „Nie ma edukacji regionalnej bez aktywności pozaszkolnej. Musimy wycho-dzić z dziećmi poza sale lekcyjne, pokazywać im otoczenie, miejsce, w któ-rym żyjemy. Nie tylko dawne obyczaje, stroje, historię, literaturę, ale też to, jak nasz region wygląda współcześnie, w jakim kierunku się rozwija. Eduka-cja regionalna to jest interdyscyplinarna dziedzina. To przeszłość, ale też przyszłość. Jeśli to się zrozumie, to oswajanie dzieci z określoną tożsamością zaczyna przynosić efekty.”
- Padlet. Innowacyjne pomysły na wykorzystanie wirtualnej tablicy w pracy wychowawcy świetlicy / Monika Węgrzyn. / Świetlica w Szkole. – 2025, nr 2, s. 10-11. „Współczesna świetlica szkolna coraz częściej sięga po nowoczesne roz-wiązania, aby lepiej odpowiadać na potrzeby uczniów, rodziców i wychowawców. Jednym z takich innowacyjnych narzędzi jest Padlet – interaktywna tablica online, która łączy w sobie funkcje organizera, platformy komunikacyjnej i przestrzeni twórczej ekspresji. Właśnie dlatego świetnie sprawdza się w świetlicy, gdzie umożliwia sprawne planowanie zajęć, dzielenie się materiałami dydaktycznymi, angażowanie rodziców w życie szkoły oraz promowanie aktywności i projektów edukacyjnych.”
- Przebodźcowani / Kamil Nadolski. // Wiedza i Życie. – 2025, nr 5. „Choć ludzkość jeszcze nigdy nie miała dostępu do tak ogromnych zasobów danych, to wcale nie jesteśmy mądrzejsi niż pokolenie naszych dziadków. Zbyt duży natłok informacji to współczesny paradoks wiedzy.”
- Szanse i zagrożenia wynikające z alternatywnych metod nauczania – edukacja domowa / Edyta Łyszkowska. // Polonistyka. – 2025, nr 4. „Alternatywne metody nauczania są niestandardowym modelem dydaktycznym, który odbiega od tradycyjnych metod stosowanych w większości szkół. Kładą one nacisk na indywidualne i elastyczne podejście do ucznia oraz rozwijanie kreatywności i samodzielności. Metody te często wykorzystują interaktywne techniki, takie jak: nauka przez doświadczenie, freinetowskie projekty grupowe, odwrócona klasa, edukacja Montessori1 czy nauczanie steinerowskie2, które integrują naukę ze sztuką. Celem tych metod jest wykształcenie umiejętności radzenia sobie w praktycznych sytuacjach, a więc nie jest to tylko przyswajanie wiedzy.”
- W pułapce porównań społecznych / Tomasz Kozłowski. // Dyrektor Szkoły. – 2025, nr 4. „Czy można być naprawdę wolnym w świecie pełnym presji i społecznych oczekiwań? W czasach, gdy porównania społeczne nabrały niespotykanej dotąd skali, umiejętność słuchania własnego głosu staje się wyzwaniem, ale też koniecznością? Jak więc budować swoją autonomię i nie dać się pochłonąć wszechobecnym oczekiwaniom?”
Data dostępu: 29.04.2025
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-04-29 07:46:27)
Liczba odwiedzin: 923
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-04-29 07:46:27)
Liczba odwiedzin: 923