Wyszukiwarka
Menu główne
Menu lewe
Przegląd prasy pedagogicznej
MARZEC 2025
- Emocje w roli głównej, czyli jak zachować spokój? / Edyta Jagodzińska-Pawluk. // Charaktery. – 2025, nr 1-2, s.70-72. „Nie wytrzymałem i wygarnąłem koledze, co myślę o tej sytuacji. A jak już zacząłem, to nie mogłem skończyć, tak się nakręciłem. Potem było już tylko gorzej. Podniosłem ton i czułem, jak z każdą chwilą narasta we mnie złość. W pewnym momencie zalała mnie taka fala agresji, że nawet nie przebierałem specjalnie w słowach. Szczerze, nie było już ważne, kto z nas zaczynał, a kto kończył wypowiedź. Pyskówka była na całego. Ale co miałem zrobić, kiedy on mnie w ogóle nie słuchał?!”
- Jakie sygnały może wysyłać uczeń, który potrzebuje pomocy? / Agnieszka Wiankowska. // Głos Pedagogiczny. – grudzień 2024/styczeń 2025, s.12-14, 16. „Uczniowie zabierają ze sobą do szkoły nie tylko plecaki, ale przede wszystkim swoje umiejętności, wiedzę, motywację, emocje, samopoczucie, różne myśli, a czasem także problemy, z którymi mierzą się w szkolnych murach i poza nimi. Zdarza się, że uczeń komunikuje wprost, że przeżywa trudności i wymaga pomocy, jednak znacznie częściej wysyła jedynie pewne sygnały, które mogą informować nas, że potrzebuje wsparcia.”
- Kogo można zaprosić na zajęcia dodatkowe do szkoły? MEN tłumaczy nowe przepisy / Tomasz Klyta. // Portal Samorządowy. – 2025, 27 lutego. „Rodzice i pedagodzy wciąż mają wątpliwości co do interpretacji zapisów tzw. ustawy Kamilka, czyli specjalnych przepisów mających chronić dzieci przed przemocą. Zaostrzenie wymagań dotyczących dostarczenia zaświadczeń o niekaralności sprawiają trudności przede wszystkim w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.”
- Wpływ Relationship Obsessive Compulsive Disorder (ROCD) na budowanie relacji przez nastolatków / Renata Gross. // Psychologia w Praktyce. – 2024, nr 6, s.56-61. „Relacje są kluczem do zdrowia psychicznego młodego człowieka. Silne więzi z przyjaciółmi, rodziną i partnerem mogą wzmocnić układ odpornościowy, zmniejszyć stres i pomóc poczuć się częścią grupy. Trwałe więzi emocjonalne z innymi wpływają na rozwój i funkcjonowanie każdego człowieka oraz działają jako ogólny czynnik odporności życiowej (Doron i in., 2011). Relationship Obsessive Compulsive Disorder (ROCD) to rodzaj zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego (OCD), które może zaburzyć bliskie relacje zarówno u nastolatków, jak i dorosłych.”
- Współpraca z organizacją społeczną / Sylwia Żmijewska-Kwiręg. // Dyrektor Szkoły. – 2025, nr 1. „Mądra i zgodna z prawem współpraca szkoły z organizacją społeczną może wpływać pozytywnie na wszystkie obszary działania: procesy edukacyjne i wychowawcze, zarządzanie przestrzenią, prowadzenie aktywności sportowej czy profilaktykę zdrowotną. Dlatego warto wiedzieć, jak prowadzić tę współpracę, by korzyści dla placówki oświatowej były jak największe.”
Data dostępu: 3.03.2025
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-03-03 08:12:32)
Liczba odwiedzin: 836
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-03-03 08:12:32)
Liczba odwiedzin: 836