Wyszukiwarka
Menu główne
Menu lewe
Przegląd prasy pedagogicznej
GRUDZIEŃ 2025
- Jak kształcić odporność na propagandę / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2025, nr 11, s. 42-46. Jak przygotować młodych ludzi do podejmowania ważnych decyzji oraz nauczyć zadawania mądrych pytań i odróżniania propagandy od merytorycznych analiz programów politycznych?
- Kształtowanie i rozwój umiejętności osób dorosłych jako wyzwanie dla systemu edukacji w Polsce / Jacek Stachowicz. // Polityka Społeczna. – 2025, Tom 615, Nr 9, s. 30 – 37. „Celem artykułu jest prezentacja wyzwań stojących przed systemem edukacji, gdy chodzi o kształtowanie i rozwój umiejętności osób dorosłych, które wskazują krajowe opracowania dotyczące umiejętności o charakterze strategicznym.”
- Mikroprzerwy w klasie. Jak dbać o uwagę i układ nerwowy uczniów / Edyta Bożętka. // Głos Pedagogiczny. – 2025, nr 160 (listopad), s. 8-11. „W świecie pełnym bodźców dzieci coraz częściej zmagają się z przebodźcowaniem, spadkiem koncentracji i trudnościami w regulacji emocji. Szkoła, która ma być miejscem nauki i rozwoju, nierzadko staje się dodatkowym źródłem stresu. Dlatego tak ważne jest wprowadzanie prostych, a jednocześnie skutecznych strategii wspierających równowagę układu nerwowego. Jedną z nich są mikroprzerwy – krótkie momenty zatrzymania, które pomagają odzyskać uważność, energię i spokój.”
- Polonisto, otwórz się na rap! Nowy sposób myślenia o poezji w szkole / Jagoda Kurnikowska. // Polonistyka. – 2025, nr 76 (listopad-grudzień). „Rap to dziś przestrzeń, w której ścierają się różne nurty – od poetyckiego realizmu przez autoironię aż po brutalną publicystykę. Dlatego w edukacji warto z niego ko-rzystać, by pokazać uczniom, że literatura nie kończy się na Adamie Mickiewiczu.”
- Praca z „uwewnętrznionym” krytykiem / Ula Krasny. // Psychologia w Praktyce. – 2025, nr 54 (listopad-grudzień). „W niniejszym artykule chcę skoncentrować się na tych aspektach samokrytyki, które wynikają z tego, co w procesie rozwoju i dojrzewania zostało przez klienta nauczone i przyswojone, czyli na tzw. introjektach. Uwewnętrznione przekonania stają się źródłem wewnętrznej opresji, a tym samym także cierpienia.”
Data dostępu: 28.11.2025
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-11-28 10:34:06)
Liczba odwiedzin: 1389
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-11-28 10:34:06)
Liczba odwiedzin: 1389

