Wyszukiwarka
Menu główne
Menu lewe
Przegląd prasy pedagogicznej
PAŹDZIERNIK 2025
- Dlaczego dzieci słyszą, ale nie słuchają? – kilka słów na temat zaburzeń przetwarzania słuchowego / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2025, nr 4. „Okres przedszkolny to czas intensywnego rozwoju dzieci we wszystkich sferach. Zaczyna się wtedy pojawiać wiele nowych umiejętności zarówno w obszarze słuchowym, wzrokowym, emocjonalnym, ruchowym, jak i poznawczym czy społecznym. Nie zawsze jednak wszystko idzie zgodnie z planem. Bywa, że u dziecka pojawia się szereg trudności, które trudno odpowiednio zdiagnozować lub przypisać do konkretnego zaburzenia. Konieczne jest jednak zwracanie uwagi na tak zwane czerwone flagi, wyłapywanie objawów i przekazywanie rodzicom odpowiednich zaleceń, żeby mogli się oni udać ze swoimi dziećmi do specjalistów.”
- Edukacja zdrowotna powinna być obowiązkowa. Polityka wkroczyła zbyt brutalnie / oprac. AT/PAP // Portal Samorządowy. – 2025, 29 września. „Edukacja zdrowotna powinna być przedmiotem obowiązkowym. Bardzo źle się stało, że polityka wkroczyła w to tak brutalnie. To przedmiot szalenie potrzebny - zaznacza ministra edukacji Barbara Nowacka.”
- Nowe podejście do neuroróżnorodności / Anna Gromulska. // Dyrektor Szkoły. – 2025, nr 9. „Deficyt” lub „patologia” to przykładowe określenia przypisywane uczniom, których zachowanie znacząco odbiega od ogólnie przyjętych norm. Współczesna szkoła staje przed realnym wyzwaniem: jak ich wspierać „w tych czasach”. Unikalność cech dzieci, których trudności wpływają na przetwarzanie informacji oraz interakcje z otoczeniem, wymaga wypracowania zintegrowanego modelu pracy.”
- „Nowe technologie w rodzinie – jak oswoić rodziców z cyfrowym światem i nauczyć ich mądrego zarządzania czasem ekranowym u dzieci? / Marlena Stradomska. // Życie Szkoły. – 2025, nr 96. „Współczesne rodziny stają przed niemałym wyzwaniem, jakim jest integracja nowych technologii z codziennym życiem. Zatem warto pomyśleć i odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy nowe technologie w rodzinie powinniśmy traktować jako przyjaciela czy wroga?”
- Wizerunek dziecka w sieci – między prawem a praktyką szkolną / Patrycja Kwaśniewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2025, nr 159. „Czy szkoła może opublikować zdjęcie z apelu, czy wycieczki na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych? Czy zgoda rodzica wystarczy? A co, jeśli uczeń osiągnął już pełnoletność? W działaniach Fundacji Szkoła z Klasą regularnie spotykamy się z dylematami szkół dotyczącymi publikowania zdjęć i filmów z udziałem uczniów i uczennic. To temat, którym zainteresowane jest coraz większe grono nauczycieli i dyrektorów instytucji edukacyjnych, a w praktyce prowadzi on przez zawiłości prawa cywilnego, rodzinnego i RODO. A przede wszystkim dotyka wrażliwego obszaru, jakim jest bezpieczeństwo i dobro dziecka.”
Data dostępu: 03.10.2025
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-10-06 07:14:47)
Liczba odwiedzin: 1285
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2025-10-06 07:14:47)
Liczba odwiedzin: 1285

