Wyszukiwarka
Menu główne
Menu lewe
Przegląd prasy pedagogicznej
MAJ 2024
- Jak budować mocne strony neuroróżnorodnych dzieci? / Ewelina Polak-Janik. // Życie Szkoły. - 2024, nr 2, s. 10-14. „Dzisiaj coraz częściej mówimy o potencjale osób neuroróżnorodnych, ale czy jako społeczeństwo rzeczywiście potrafimy odpowiednio z niego korzystać? Czy nie jest jednak tak, że zamiast skupiać się na zaletach i mocnych stronach osób m.in. w spektrum autyzmu, z dysleksją czy ADHD, zwłaszcza w szkole, koncentrujemy się na trudnościach i pracujemy głównie nad tym, aby dostosować dziecko do systemu? Może najwyższy czas zacząć rozwijać wyjątkowe umiejętności dzieci neuroróżnorodnych i tym samym umożliwić im wychodzenie poza schemat.”
- Ministerstwo odmłodziło kanon lektur szkolnych. Na liście są nowe tytuły / PAP AT // Portal Samorządowy.pl. – 2024, 23 kwietnia. „MEN "odchudziło" podstawę programową, a także umieściło na liście lektur pozycje wydane w ostatnich latach. W liceach pojawiło się więcej Olgi Tokarczuk. W podstawówce zniknęły "Syzyfowe prace" Stefana Żeromskiego i wiersze Jarosława Marka Rymkiewicza.”
- Niepowodzenie na egzaminie – życie nie kończy się na tym. Jak wzmacniać poczucie własnej wartości i sprawczości uczniów i uczennic? / Małgorzata Pruś. // Polonistyka. - 2024, nr 2 (marzec-kwiecień), s. 11-21. . „Zarówno sukcesy, jak i porażki mają znaczący wpływ na samopoczucie psychiczne uczniów i uczennic w szkole. W przypadku niepowodzenia młodzi ludzie doświadczają negatywnych emocji. Jeśli ich udziałem staje się zwycięstwo, wówczas towarzyszą im pozytywne odczucia. Można jednak odnieść wrażenie, że w przestrzeni edukacyjnej wciąż za mało uwagi poświęca się na celebrowanie zwycięstw. Niestety więcej czasu oraz energii pochłaniają niepowodzenia dzieci i młodzieży, a uczniowie są częściej karani niż nagradzani.”
- Recepta na zdrowy styl życia / Marta Jelonek. // Bliżej Przedszkola. - 2024, nr 3, s.44-46. „Cele główne: poznanie zasad zdrowego stylu życia; wdrażanie do racjonalnego odżywiania się; kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia własnego i innych. Cele szczegółowe: rozumienie pozytywnego wpływu rodzaju diety, higieny ciała i psychicznej na ogólny stan zdrowia; przełamywanie obaw przed wizytą w gabinecie lekarskim.”
- Standardy ochrony małoletnich / Paulina Masłowska. // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 3, s. 31-33. „Ustawą z 28.07.2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw wprowadzono do polskiego systemu prawnego rozwiązania mające na celu szerszą ochronę dzieci przed krzywdzeniem. Jednym z tych rozwiązań, które muszą wdrożyć wszystkie placówki oświatowe, są standardy ochrony małoletnich.”
Data dostępu: 26.04.2024
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2024-04-26 09:11:53)
Liczba odwiedzin: 154
Informację wprowadził(a): Jarosław Jędrych (2024-01-24 11:11:33)
Informację zmodyfikował(a): Jarosław Jędrych (2024-04-26 09:11:53)
Liczba odwiedzin: 154